Obchodné podmienky
Prevádzkovateľom internetového obchodu www.feeleco.sk je Fosfa a. s.,
sídlo: Hraniční 268/120, Poštorná, 691 41 Břeclav,
IČO: 001 52 901,
DIČ: CZ 00152901,
zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, sp. zn. B 224.
A. ÚVODNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.feeleco.sk a bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho (ďalej len „dodávateľ“) a kupujúceho (ďalej len „zákazník“). V prípade odberu tovaru na území Českej republiky prejdite na www.feeleco.com.
Dodávateľ je platcom DPH.
Dodávateľ sa zaväzuje, že bude dodávať len ten tovar riadnej kvality, ktorý si zákazník objednal prostredníctvom internetového obchodu www.feeleco.sk.
Dodávateľ sa ďalej zaväzuje, že bude uverejňovať skutočné a konečné ceny, ktoré zákazník zaplatí za tovar a za dopravu.
B. OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
Práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy, tj. dodávateľa a zákazníka, sa riadia právnou úpravou záväzkov zo zmlúv uzatváraných so zákazníkom podľa zákona č. 89/2012 Zb., občianskeho zákonníka, v platnom znení a súvisiacimi predpismi ČR na ochranu spotrebiteľa.
Objednávanie vybraného tovaru prebieha prostredníctvom internetových stránok, kde pri jednotlivých položkách ponúkaného tovaru môže zákazník zvoliť počet požadovaných kusov a následne vybrať voľbu „Do košíka“. Potom sa zákazník môže presunúť do objednávkového formulára, ktorý vyvolá v obrazovke klikom na ikonku nákupného košíka v pravom hornom rohu. Zobrazí sa „Nákupný košík“, kde môže zákazník skontrolovať vybrané položky a ich počet, ev. vykonať úpravy odstránením položky alebo zmenou počtu kusov. Potom zvolí zákazník „Pokračovať“ a v nasledujúcom kroku vyberie spôsob platby a spôsob dopravy tovaru. Následne v ďalšom kroku zadá svoje osobné údaje a fakturačnú, prípadne aj doručovaciu adresu a stlačením na odkaz "Objednať" odošle objednávku dodávateľovi. Tento odkaz sa zobrazuje iba v prípade, ak má zákazník vybraný tovar uložený v košíku a ak vyplnil všetky potrebné údaje. Zákazník je povinný objednávkový formulár starostlivo vyplniť. Povinné údaje sú označené hviezdičkou a bez ich uvedenia nie je možné objednávku uskutočniť. Po odoslaní objednávky, v ktorej zákazník zvolil platbu kartou online alebo online bankový prevod alebo Google Pay, bude zákazník presmerovaný priamo na platobnú bránu na vykonanie platby, ktorá zaistí úhradu kúpnej ceny tovaru. Ak zvolil zákazník platbu prevodom na účet dodávateľa, zobrazia sa mu na obrazovke potrebné platobné údaje ihneď po odoslaní objednávky.
Po obdržaní objednávky príde zákazníkovi potvrdzovací e-mail, ktorý obsahuje zhrnutie objednávky a znovu platobné údaje. Pokiaľ zákazník potvrdzovací e-mail nedostane do niekoľkých minút, je potrebné skontrolovať, či bol e-mail vyplnený vo formulári správne; pokiaľ nie, nebola objednávka správne odoslaná a nemôže byť zrealizovaná.
Objednávka sa v momente podania stáva návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany zákazníka, ktorej predmetom je tovar uvedený v objednávke. Objednávka je pre zákazníka záväzná.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov a náležitostí. Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito Obchodnými podmienkami, prijíma ich a bude sa nimi riadiť.
Kúpna zmluva vzniká v okamihu doručenia potvrdenia o prijatí záväznej objednávky zo strany dodávateľa.
Miestom dodania tovaru je adresa uvedená zákazníkom v objednávkovom formulári. Miestom dodania tovaru môže byť iba adresa na území Slovenskej republiky.
Všetky ceny tovaru uvedené na webových stránkach dodávateľa (tj. v internetovom obchode) sú konečné, tj. zahŕňajú DPH.
Internetový obchod www.feeleco.sk obsahuje všetky informácie potrebné na uzavretie kúpnej zmluvy v zmysle všeobecných náležitostí zmluvy i podstatných náležitostí kúpnej zmluvy, tak ako ich vymedzujú záväzné právne predpisy. Dodávateľ dodáva zákazníkovi spolu s tovarom daňový doklad – faktúru.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na zákazníka okamihom jeho zaplatenia alebo okamihom jeho prevzatia, vždy však tým, čo nastane neskôr.
C. PLATOBNÉ PODMIENKY
Ceny tovaru sú platné v okamihu uskutočnenia nákupu (objednania). Fosfa a.s. si vyhradzuje právo meniť ceny tovaru (najmä z dôvodu inflácie, zmeny cien dodávateľov surovín aj.).
Platba tovaru sa vykonáva v hotovosti, dobierkou, platobnou kartou, prostredníctvom platobnej brány alebo prevodom na účet dodávateľa; č.ú.: 6374280/0300; IBAN: CZ46 0300 0000 0001 8269 6917, SWIFT: CEKOCZPP; VS: číslo Vašej objednávky. K cene tovaru je započítavaná cena aj za dopravu tovaru (prostredníctvom zvoleného dopravcu), prípadne balné, pričom s výškou týchto čiastok je vždy zákazník oboznámený pred odoslaním objednávky.
Objednávku dodávateľ spracuje a odošle zákazníkovi po obdržaní platby za nákup tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je teda tovar dodávateľom odosielaný zákazníkovi až po pripísaní kúpnej ceny na účet dodávateľa.
V prípade, že zákazník zvolí ako spôsob úhrady kúpnej ceny prevod na účet dodávateľa a ak nebude táto platba prijatá dodávateľom do 7 dní od doručenia potvrdenia prijatia záväznej objednávky, bude objednávka považovaná za zrušenú bez ďalšieho.
D. LEHOTA PRE ODOSLANIA TOVARU
Lehota na odoslanie tovaru začína plynúť dňom nasledujúcim po obdržaní kúpnej ceny na účet dodávateľa za podmienky obdržania všetkých podkladov pre včasné vybavenie objednávky Lehota na odoslanie tovaru je 30 dní. Pokiaľ zákazník objedná viac výrobkov, je tovar odoslaný až potom, čo je zásielka kompletná. Pred odoslaním je zákazník informovaný e-mailom alebo telefonicky. Tovar je dodávaný po celej Slovenskej republike.
E. REKLAMAČNÝ PORIADOK
V prípade doručenia objednaného tovaru prostredníctvom niektorého zo zmluvných prepravcov dodávateľa je zákazník povinný skontrolovať, či obal zásielky alebo obsah zásielky nevykazuje zjavné vady. Pokiaľ áno, nie je zákazník povinný zásielku prevziať a spíše s prepravcom Zápis o poškodení/vade zásielky. O prípadnom poškodení obalu zásielky alebo obsahu zásielky pred jeho prevzatím a o odmietnutí prevzatia takejto zásielky je zákazník povinný bezodkladne informovať aj dodávateľa na nižšie uvedených kontaktoch, ktorý je povinný dodať novú zásielku s bezchybným tovarom.
V prípade výskytu skrytej vady zistenej zákazníkom po prevzatí tovaru, môže zákazník uplatniť reklamáciu písomne alebo e-mailom. Písomné oznámenie o zistených závadách uplatňuje zákazník na adrese: Fosfa a.s., Hraničná 268/120, Poštorná, 691 41 Břeclav alebo na e-mailovej adrese: info@feeleco.com. Oznámenie o závadách musí obsahovať: meno zákazníka, adresu, telefón, e-mail (ak je k dispozícii), číslo daňového dokladu (faktúry vzťahujúce sa k danej objednávke, z ktorej je tovar reklamovaný), podrobný popis závady a jej prejavov a popis toho, kedy jej zákazník zistil. Po obdržaní oznámenia o závadách dodávateľ informuje zákazníka o následnom postupe v závislosti od druhu tovaru, predovšetkým o tom, kam má zákazník chybný tovar doručiť osobne alebo odoslať (sídlo dodávateľa, predajne dodávateľa a pod.). Na vybavenie reklamácie je bezpodmienečne nutné, aby zákazník bol schopný preukázať kúpu tovaru, napr. aby predložil daňový doklad – faktúru, spoločne s tovarom. Dodávateľ tiež môže požadovať zaslanie tovaru späť, aby mohol posúdiť, či je tvrdená vadnosť tovaru dôvodná a oprávnená.
V prípade, že je tovar potrebné pre posúdenie vadnosti poslať späť dodávateľovi, je zákazník povinný tovar zabaliť do takého obalu, ktorý bude zodpovedajúci povahe a druhu tovaru tak, aby tovar bol doručený bez poškodenia dodávateľovi. V prípade, že zákazník nedodrží toto ustanovenie, zodpovedá zákazník za možné vzniknuté škody a reklamácia nemusí byť uznaná.
Zákazník je povinný vytknúť vadu tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť. Právo z chybného plnenia zákazníkovi nepatrí, pokiaľ vadu sám spôsobil. Chybou tovaru nie je jeho opotrebenie spôsobené jeho obvyklým užívaním.
Práva zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom:
V prípade, že je vadné plnenie podstatným porušením kúpnej zmluvy, má zákazník právo na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru alebo právo na odstránenie vady opravou tovaru alebo právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Zákazník oznámi dodávateľovi, aké právo si podľa povahy zakúpeného tovaru a podľa povahy vady zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže zákazník zmeniť bez súhlasu dodávateľa, to neplatí, ak žiadal zákazník opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak dodávateľ neodstráni vady v primeranej lehote alebo oznámi zákazníkovi, že vady neodstráni, môže zákazník požadovať miesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak si zákazník nezvolí svoje právo včas, má práva ako by išlo o vadu, ktorá je nepodstatným porušením kúpnej zmluvy. V prípade vady, ktorá je nepodstatným porušením kúpnej zmluvy, má zákazník právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kým zákazník neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od kúpnej zmluvy, môže dodávateľ dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže dodávateľ odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; voľba nesmie zákazníkovi spôsobiť neprimerané náklady. Ak požaduje zákazník v prípade nepodstatného porušenia kúpnej zmluvy odstránenie vady a dodávateľ vadu neodstráni včas alebo ju odmietne odstrániť, môže zákazník požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže zákazník meniť bez súhlasu dodávateľa.
Práva zákazníka, ktorý je spotrebiteľom:
Ak má tovar vadu, môže zákazník požadovať odstránenie vady. Podľa svojej voľby môže zákazník požadovať dodanie nového tovaru bez vady alebo opravu tovaru, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre zákazníka. Dodávateľ môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady.
Dodávateľ odstráni vadu v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby tým zákazníkovi nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha tovaru a účel, na ktorý zákazník tovar kúpil. Na odstránenie vady prevezme dodávateľ tovaru na vlastné náklady. Ak neprevezme zákazník tovar v primeranom čase po tom, čo ho dodávateľ upovedomil o možnosti tovaru po oprave prevziať, náleží dodávateľovi odplata za uskladnenie tovaru. Ak strany neujednajú jej výšku, platí za dohodnutú výška obvyklá.
Zákazník, ktorý je spotrebiteľom môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, pokiaľ dodávateľ vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil alebo sa vada prejaví opakovane alebo je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy, alebo je z vyhlásenia dodávateľa alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre zákazníka. Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou tovaru bez vady a chybného tovaru, ktorý zákazník obdržal.
Zákazník nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je vada tovaru nevýznamná; má sa za to, že vada nie je nevýznamná. Ak odstúpi zákazník od kúpnej zmluvy, dodávateľ mu vráti kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo obdrží tovar.
Dodávateľ nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z neodborného používania tovaru alebo z použitia tovaru v rozpore s návodom alebo pokynmi na použitie, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou. Na vady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.
Pre tovar platí záručná doba, ktorá je uvedená na obale tovaru (výrobku) a ak nie je uvedená, platí záručná doba 24 mesiacov od dodania tovaru zákazníkovi.
Dodávateľ je povinný reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia, avšak ak je pre posúdenie reklamácie nutné odovzdanie reklamovaného tovaru alebo ak bude zákazník vyzvaný dodávateľom na odovzdanie reklamovaného tovaru za účelom posúdenia dôvodnosti reklamácie, potom táto lehota plynie odo dňa odovzdania reklamovaného tovaru.
Ak je reklamácia dôvodná, dodávateľ v lehote uvedenej v predchádzajúcom odseku vyzve zákazníka, aby si opravený alebo vymenený tovar vyzdvihol, prípadne tovar zašle zákazníkovi na jeho náklady poštou na adresu určenú zákazníkom.
Pokiaľ dodávateľ reklamáciu neuzná, oznámi to zákazníkovi v primeranej lehote, najneskôr v lehote na vybavenie reklamácie.
Zákazník je povinný bez zbytočného odkladu po obdržaní oznámenia o neuznaní reklamácie oznámiť dodávateľovi, či žiada o vykonanie výmeny za odplatu, inak je povinný si tovar v tej istej lehote vyzdvihnúť alebo oznámiť dodávateľovi adresu, kam má byť reklamovaný tovar zaslaný, a to na náklady zákazníka.
F. OSOBNÉ ÚDAJE ZÁKAZNÍKA
Dodávateľ spracováva osobné údaje zákazníka v súlade s právnymi predpismi, najmä v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov), (ďalej len „GDPR“) a v súlade so zákonom č. 110/2019 Zb., o spracovaní osobných údajov a dbá o ochranu zákazníkových práv.
Zákazník má právo sa rozhodnúť, či osobné údaje dodávateľovi poskytne; poskytnutie osobných údajov je nevyhnutnou podmienkou pre uzatvorenie kúpnej zmluvy.
Nižšie uvedené osobné údaje budú spracované za účelom identifikácie zákazníka ako kupujúceho, na realizáciu a vykonanie potrebných účtovných operácií a zaúčtovanie platby za nakúpený tovar, za účelom zaistenia správnej dodávky tovaru a na komunikáciu so zákazníkom. Odoslaním objednávky, resp. návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy dáva zákazník súhlas s tým, že dodávateľ môže odovzdávať osobné údaje svojich zákazníkov za účelom riadnej prepravy tovaru, poskytovania spotrebiteľského úveru a obdobného účelu tretím osobám, a to poskytovateľom služieb rozosielky obchodných oznámení, služieb zákazníckej podpory, dopravcom, splátkovým spoločnostiam , bankovým inštitúciám a poisťovniam, prípadne pre účely prípadného vymáhania splatných pohľadávok z uzavretej kúpnej zmluvy. Zo strany dodávateľa nedochádza k predávaniu či prenajímaniu osobných údajov v prospech tretej strany.
Pred odovzdaním osobných údajov tretej osobe je vždy u tejto osoby zaistené, že sa zaväzuje spracovávať odovzdané osobné údaje v súlade s príslušnými právnymi predpismi.
Dodávateľ zhromažďuje, uchováva a spracováva (ďalej len „spracováva“) identifikačné a kontaktné údaje zákazníka a prípadne ďalšie údaje, ktoré zákazník poskytol v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy.
Spracovanie osobných údajov môže byť ako manuálne, tak automatizované a prebieha v informačných systémoch správcu, pričom správcom osobných údajov je dodávateľ.
Osobnými údajmi sa rozumejú údaje uvedené o zákazníkovi v kúpnej zmluve, prípadne zmluvnom objednávkovom formulári. tj.
- a) meno a priezvisko,
- b) adresa pre fakturáciu a dodanie tovaru,
- c) telefonické spojenie,
- d) elektronická adresa (e-mail).
U zákazníkov právnických osôb alebo fyzických podnikajúcich osôb požadujeme navyše:
- a) názov spoločnosti (obchodná firma),
- b) a IČO, DIČ.
Súhlas so spracovaním osobných údajov môže byť zákazník kedykoľvek odvolaný, inak platí po dobu max. 36 mesiacov po riadnom ukončení zmluvného vzťahu s dodávateľom (tj napr. po vzájomnom vysporiadaní všetkých práv a povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy). Ak právne predpisy stanovujú zákonnú povinnosť uchovávať niektoré údaje o zákazníkovi dlhšie ako 36 mesiacov, riadi sa dodávateľ touto zákonnou povinnosťou. Medzi tieto povinnosti patrí napríklad povinnosť uchovávať dokumentáciu na účely vedenia účtovníctva atď.
Podrobnejšie informácie stanovuje dokument označený ako Informácie o spracovaní osobných údajov, dostupný na webe dodávateľa.
G. PRÁVA A POVINNOSTI DODAVATEĽA
Dodávateľ má povinnosť vybaviť záväznú objednávku, po obdržaní kúpnej ceny odoslať objednaný tovar a dodať na adresu zákazníka. Pri prevzatí tovaru od dopravcu, príp. v prevádzke dodávateľa pri osobnom odbere, obdrží zákazník k tovaru daňový doklad.
Ak si zákazník nevyzdvihne doručovanú zásielku alebo neprevezme zákazník bezchybnú zásielku a nedohodne sa s dodávateľom na opakovanom doručení, jedná sa o porušenie povinností z kúpnej zmluvy zo strany zákazníka. Ak bude zásielka vrátená späť dodávateľovi, dodávateľ má právo do kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak odstúpi dodávateľ od kúpnej zmluvy, vráti zákazníkovi do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy iba uhradenú kúpnu cenu za tovar, nie ďalšie náklady, ktoré boli súčasťou kúpnej ceny, napr. na dopravu, balné a pod. Vrátením kúpnej ceny tovaru na bankový účet, z ktorého túto sumu prijal budú záväzky zmluvných strán z uzavretej kúpnej zmluvy vysporiadané.
V prípade, že zákazník neuhradí kúpnu cenu tovaru do 7 dní po potvrdení objednávky, považuje sa kúpna zmluva bez ďalšieho za zrušenú a záväzky zmluvných strán uplynutím tejto lehoty zanikajú.
Dodávateľ má ďalej právo od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) odstúpiť, ak sa stane plnenie nemožným alebo obzvlášť náročným, ak sa nedohodne so zákazníkom na novom (náhradnom) plnení. V prípade, že zákazník zaplatil objednaný tovar vopred (bankovým prevodom, gsm banking a pod.) a odstúpi dodávateľ od kúpnej zmluvy z vyššie uvedeného dôvodu, odošle dodávateľ zákazníkovi celú čiastku späť najneskôr do 14 dní od doručenia písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy na bankový účet, z ktorého túto čiastku prijal alebo na bankový účet, ktorý zákazník na tieto účely dodávateľovi oznámi.
Dodávateľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade, že objednávka obsahuje zjavne chybné či zjavne nesprávne údaje, pretože v dôsledku chyby potvrdenie objednávky neodrážalo vôľu dodávateľa (napr. v dôsledku technickej chyby bol tovar ponúkaný za inú cenu, než bol zámer dodávateľa, došlo k výpočtovej chybe ceny tovaru a i.) a ďalej v prípade, že dôjde k uvedeniu nepravdivých, neúplných alebo vymyslených údajov alebo porušenia právnych predpisov (napr. zneužitím platobného prostriedku inej osoby, zneužitie údajov inej osoby a pod.).
H. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
Zákazník je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť objednaný tovar odoslaný.
Zákazník je povinný prevziať objednaný tovar a zaplatiť celkovú cenu. S celkovou cenou je zákazník oboznámený pri vyplňovaní objednávky ešte pred jej záväzným odoslaním.
Ak je tovar prepravovaný dopravcom, ktorý zákazníka na označenej adrese nezastihne, je dopravca oprávnený tovar odovzdať inej dospelej osobe, ktorá sa na označenej adrese nachádza a je ochotná tovar prevziať, zaplatiť za nej kúpnu cenu a odovzdať zákazníkovi. Pokiaľ dopravca na označenej adrese nikoho nezastihne, ponechá na mieste písomné oznámenie o dátume a mieste uloženia zásielky, termíne, kedy si môže zákazník tovar vyzdvihnúť, a telefónnom čísle, kde si môže zákazník dohodnúť termín a spôsob prevzatia tovaru. Zákazník je povinný nahradiť dodávateľovi náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru a jeho prípadným uskladnením u dopravcu.
Každý zákazník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, že mu tovar nebude doručený do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy (doručenie e-mailu o potvrdení objednávky) a dodávateľ toto pochybenie nenapraví ani v dodatočnej primeranej lehote. Po doručení odstúpenia od kúpnej zmluvy dodávateľovi je dodávateľ povinný vrátiť zákazníkovi všetko plnenie, ktoré dostal v súvislosti s uzatvorenou kúpnou zmluvou od zákazníka tak, že dodávateľ zákazníkovi celú čiastku späť najneskôr do 14 dní od doručenia písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy na bankový účet, z ktorého túto čiastku prijal alebo na bankový účet, ktorý zákazník na tieto účely dodávateľovi oznámi v odstúpení od kúpnej zmluvy. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom môže od kúpnej zmluvy odstúpiť bez dodatočnej lehoty na plnenie len v prípade, že dodávateľ odmietol plniť alebo je plnenie v určenom čase nevyhnutné s ohľadom na okolnosti pri uzavretí kúpnej zmluvy alebo zákazník oznámil dodávateľovi pred uzavretím kúpnej zmluvy, že je dodanie v určitý čas nevyhnutné.
Zákazník, ktorý je spotrebiteľ, tj. človek, ktorý si objednal tovar pre svoju osobnú potrebu a nie pre potreby svojho podnikania alebo samostatného výkonu svojho povolania, môže od kúpnej zmluvy uzavretej dištančným spôsobom alebo mimo obchodných priestorov dodávateľa odstúpiť v lehote 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy alebo od prevzatia tovaru, a to písomne na adresu sídla dodávateľa. Zákazník je povinný vrátiť nepoužitý a nepoškodený tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Dodávateľ si vyhradzuje právo vrátenia kúpnej ceny a súvisiacich vynaložených nákladov súvisiacich s dodaním tovaru zákazníkovi (nie nákladov súvisiacich s vrátením tovaru), až po obdržaní vráteného tovaru a jeho kontrole.
Zákazník, ktorý je spotrebiteľ, nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od kúpnej zmluvy v lehote do 14 dní od jej uzavretia alebo od prevzatia tovaru odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu alebo číslo kúpnej zmluvy/predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru. Najneskôr v lehote 14 dní je zákazník povinný dodávateľovi zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar. Tovar musí byť vrátený dodávateľovi kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia, používania alebo čiastočného spotrebovania. Náklady vrátenia tovaru nesie zákazník.
Dodávateľ je povinný zákazníkovi, ktorý je spotrebiteľ, vrátiť čiastku plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom súvisiacim s dodaním tovaru zákazníkovi (nie nákladov súvisiacich s vrátením tovaru) tak, že odošle zákazníkovi uhradenú kúpnu cenu späť najneskôr do 14 dní od doručenia vráteného tovaru a jeho kontrole na bankový účet, z ktorého dodávateľ túto sumu prijal alebo na bankový účet, ktorý zákazník na tieto účely dodávateľovi oznámi v odstúpení od kúpnej zmluvy. Ak zákazník pri objednaní tovaru zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru ponúkaný dodávateľom, vráti dodávateľ zákazníkovi spolu s kúpnou cenou aj náklady na dodanie tovaru len vo výške najlacnejšieho ponúkaného spôsobu dodania tovaru.
Ak je zrejmé, že zákazník nakladal s tovarom inak, než je nutné na to, aby sa zoznámil s povahou a vlastnosťami tovaru (napr. vôňou), tj. najmä je vrátený tovar poškodený alebo javí známky používania alebo čiastočného spotrebovania, je dodávateľ oprávnený voči zákazníkovi uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a započítať ho na vrátenú sumu. Za poškodenie sa na tieto účely kúpnej zmluvy považuje aj nedôvodné odstránenie ochranných pečatí a nálepiek, označenia a logá výrobcu umiestnených výrobcom, resp. dodávateľom na tovar.
Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný na webe dodávateľa. Nie je však povinnosťou zákazníka vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy využiť a môže odstúpiť od kúpnej zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným dodávateľovi, ktoré bude obsahovať všetky potrebné náležitosti na uznanie a vybavenie odstúpenia od kúpnej zmluvy.
I. RIEŠENIE SPOROV
Vzájomné spory medzi dodávateľom a zákazníkom riešia všeobecné súdy Českej republiky.
J. MIMOSÚDNÉ RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÉHO SPORU
Pokiaľ sa zákazník v postavení spotrebiteľa domnieva, že ho dodávateľ poškodil, alebo že nedostál svojim záväzkom, môže sa obrátiť na našu emailovú adresu info@feeleco.com
Pokiaľ sa nám nepodarí spor vyriešiť priamo, na základe zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa alebo zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, má zákazník tiež právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu.
Subjektom (ADR) mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom, je Česká obchodná inšpekcia, alebo iný subjekt poverený Ministerstvom priemyslu a obchodu, viď https://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/mimosoudni-reseni-spotrebitelských- sporu-adr/.
Pri Českej obchodnej inšpekcii, má spotrebiteľ možnosť podať návrh prostredníctvom on-line formulára, dostupného na internetových stránkach Českej obchodnej inšpekcie: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotrebiteľ môže podať návrh na Českú obchodnú inšpekciu alebo poverený subjekt najneskôr do 1 roka odo dňa, keď uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u dodávateľa prvýkrát.
Spotrebiteľ môže podať návrh aj prostredníctvom platformy mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov EÚ, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh tu môže podať len spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
Ak sporné strany nie sú spokojné s kvalitou mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a domnievajú sa, že v priebehu konania došlo k porušeniu Pravidiel pre mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, môžu podať sťažnosť na adresu Ministerstva priemyslu a obchodu alebo na emailovú adresu adr@mpo.cz.
V prípade cezhraničných sporov pomáha spotrebiteľom v prístupe k príslušnému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov Európske spotrebiteľské centrum Českej republiky.
Náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov si strany nesú samy.
K. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach dodávateľa, v deň podania elektronickej objednávky zákazníkom.
Tieto obchodné podmienky sú účinné od 07. 03. 2025.